דף הבית » חדשות

החלטת הממשלה: שיפור השירות

[ 1 בנובמבר 2010 | 1,800 views | 3 תגובות ]

מחליטים:
א. לאשר את עקרונות הביצוע של התוכנית לשיפור השירות הממשלתי לציבור כדלקמן:

View more presentations from nirshman99.

1. לבנות ולהפעיל את "מדד השירות הממשלתי לציבור" אשר ימדוד את ביצועי יחידות הממשלה שיבחרו בתחום השירות ויפורסם לציבור במסגרת דו"ח השירות הממשלתי לציבור.

2. להקים מערך שירות לקוחות ממשלתי שיכלול יחידת מטה ממשלתית לשירות לקוחות ואחראים על שירות הלקוחות ביחידות השירות של הממשלה.

יחידת המטה הממשלתית תקבע, בין השאר, את מדיניות השירות בממשלה, תגדיר סטנדרטים למתן שירות ותמדוד את הביצועים ביחידות תוך שימוש בכלי מדידה ובקרה.

במסגרת זאת ייקבעו כללים לעניין ארגון יחידות פניות הציבור בממשלה.

3. לבצע פיילוט למרכז שירות ממשלתי- נמ"ל (נקודות מפגש לאזרח) שיכלול מרכז מענה טלפוני ואתר אינטרנט שבהם יימסר מידע על שירותי הממשלה. הנמ"ל ישמש כתובת ראשית מוכרת ויספק לציבור נקודת גישה מרכזית ליחידות הממשלתיות ולשירותים הניתנים בהן.

ב. לפתח כלים טכנולוגיים לשיפור השירות הממשלתי לציבור, בין היתר באמצעות יחידת "ממשל זמין" במשרד האוצר; ולפעול במטרה לעודד את המשרדים לאמץ כלים טכנולוגיים מתקדמים, ובמיוחד כלים שמספקת יחידת ממשל זמין.

ג. להטיל על הממונה על השכר להידבר עם ארגוני העובדים באשר לשיתופם של העובדים בתכנית, על בסיס תהליך של מדידות ושיפור השירות, תוך שיתוף העובדים בפירות התכנית, ככל שיהיו.

ד. להקים ועדה בינ-משרדית בראשות ראש אגף התקציבים ונציג מקצועי מטעם השר מיכאל איתן. חברי הועדה הבינמשרדית ימונו על-ידי ועדת השרים לעניין שיפור השירות הממשלתי לציבור וממשל פתוח (ר' סע' ה' להלן), וזאת עד ליום 10 אוגוסט 2010.

הועדה הבינ-משרדית תכין, בתוך 100 ימים, הצעה מפורטת ליישום התוכנית, על-בסיס עקרונות הביצוע כאמור בסעיפים א' וג' לעיל. ההצעה תובא לאישור ועדת השרים לעניין השירות הממשלתי לציבור וממשל פתוח.

הועדה הבינ-משרדית תבחן את עקרונות הביצוע של התוכנית מול משרדי הממשלה, ותמליץ על שינויים והתאמות בתוכנית, ככל שיידרשו.

כמו כן, תבחן הוועדה אמות מידה רוחביות, שימדדו, בתחום שירות הלקוחות הממשלתי, ותלווה את תהליך ביצוע המדידות ביחידות הממשלה.

בנוסף, תפעל הועדה הבינ-משרדית לתכנון פיילוטים במספר יחידות ממשלה בהם תיבחן התוכנית, ותעקוב אחר ביצועם בהיוועצות עם משרדי הממשלה.

הועדה הבינ-משרדית תהא רשאית לפעול באמצעות ועדות משנה.

ה. להקים ועדת שרים לעניין השירות הממשלתי לציבור וממשל פתוח.

קרא עוד אודות הרפורמה:

  1. החלטת הממשלה: שיפור השירות
  2. דברי הסבר
  3. מדד השירות הממשלתי לציבור
  4. יעדי הרפורמה
  5. נספחים
  6. חברי הועדה וסמכויותיה
  7. הבטים ביצועיים
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...

3 תגובות »

  • דניאל המאירי כותב :

    קראתי בעיון את כל החומר שהתפרסם בנושאי ממשל פתוח/זמין ואני רואה שכל ההתיחסות היא לגבי נושאי המגע הישיר בין האזרח למשרדי הממשלה לעובדים/פקידים ולשרים.
    לא שאין בעיות בתחום הזה, אלא שהבעיות העיקריות הן היכן שהממשלה אישרה חוקים ותקנות והאצילה סמכויות לגופים שונים ולרשויות, והן מתרגמות את הדברים כפי שנוח להן להבין, עד שלפעמים הדבר מגיע לאבסורד שדרישות הגופים השונים הם בניגוד לחוקי המדינה.
    אתן דוגמא שנוגעת לי אישית ולא רק.
    הממשלה איפשרה לעיריות להקים תאגידי מים, הכוונה למיטב הבנתי היתה כדי לשפר את השרות שהצבור מקבל מהעיריה היות ועד היום לא היה אל מי לפנות והעיריה (בתל-אביב עירי) עסקה בעובדים זרים בפסטיבלי הומואים מרתון ואופנים שנוסעים בעיר על המדרכות ונגד כיוון התנועה.
    תאגיד המים העירוני בת"א רק גובה מיסים, מוגזמים מופרכים ובאחריות אני טוען שגם גונב מזכויות המים שלי (המשטרה מסרבת לקבל תלונה בנושא) ומצד שני צינורות מתפוצצים או נרקבים והתאגיד אינו מוכן לתקן בטענה שזה מעבר למד המים, דבר שאינו נכון,
    חוק המים של מדינת ישראל משנת 1975 קובע כי הצרכן (בעל המקרקעין) ישלם תשלום חד פעמי לרשות העירונית בעת החיבור הראשוני למערכת אספקת המים, והלאה תחול האחריות על התחזוקה על הרשות המקומית, בפועל אין הדבר כך. ואני שואל שאלת הדיוט או אידיוט על מה ועל שום מה התאגיד גובה ממני ומיתר הצרכנים אגרת מים וביוב, ללא קשר לתשלום על צריכת מים,
    האם מופרך מצידי לצפות לתשובה עיניינית ?

  • פילאטיס כותב :

    שלום רב,

    אני חושבת שמשפט המפתח בפוסט הינו:
    יחידת המטה הממשלתית תקבע, בין השאר, את מדיניות השירות בממשלה, תגדיר סטנדרטים למתן שירות ותמדוד את הביצועים ביחידות תוך שימוש בכלי מדידה ובקרה.

    אני אומרת זאת על סמך ניסיוני האישי. לכל משרד ממשלתי אג'נדה משלו כיצד ליישם את אמנת שירות הלקוחות בממשלה. יש משרדים שרמת השירות בהן גבוהה ויש משרדים שפחות.

    אם תוקם יחידת מטה ממשלתית לשירות לקוחות אני מאמינה שנזכה לשיפור מהותי בשירות דבר שיתבטא בחיסכון בזמן המתנה ואפילו בהימנעות מהגעה פיזית ליחידה הממשלתית.

    גורם מפקח, יעניק לאזרח את הכוח להתלונן, לחוות דיעה ולקחת חלק פעיל בשינוי. למרות שמדובר רבות בהפרטת השירותים הציבוריים בכדי לייעל אותם, אני אישית בעד השארתם בידי הממשלה והקמת מנגנוני פיקוח ומעקב אחר ביצועים בכדי למנוע מצב של קיצוץ על מנת לחסוך בעלויות (במקרה של חברה פרטית).

    תודה על הזכות להגיב.
    רחלי שוורץ

  • פילאטיס כותב :

    שלום רב,

    אני חושבת שמשפט המפתח בפוסט הינו:
    יחידת המטה הממשלתית תקבע, בין השאר, את מדיניות השירות בממשלה, תגדיר סטנדרטים למתן שירות ותמדוד את הביצועים ביחידות תוך שימוש בכלי מדידה ובקרה.

    אני אומרת זאת על סמך ניסיוני האישי. לכל משרד ממשלתי אג'נדה משלו כיצד ליישם את אמנת שירות הלקוחות בממשלה. יש משרדים שרמת השירות בהן גבוהה ויש משרדים שפחות.

    אם תוקם יחידת מטה ממשלתית לשירות לקוחות אני מאמינה שנזכה לשיפור מהותי בשירות דבר שיתבטא בחיסכון בזמן המתנה ואפילו בהימנעות מהגעה פיזית ליחידה הממשלתית.

    גורם מפקח, יעניק לאזרח את הכוח להתלונן, לחוות דיעה ולקחת חלק פעיל בשינוי. למרות שמדובר רבות בהפרטת השירותים הציבוריים בכדי לייעל אותם, אני אישית בעד השארתם בידי הממשלה והקמת מנגנוני פיקוח ומעקב אחר ביצועים בכדי למנוע מצב של קיצוץ על מנת לחסוך בעלויות (במקרה של חברה פרטית).

    תודה על הזכות להגיב.
    רחלי שוורץ

הוסף תגובה !

באפשרותך להגיב או לשלוח טראקבק מאתרך. באפשרותך גם להירשם ולקבל עדכונים באמצעות RSS.

תגיות HTML מורשות לשימוש:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

הבלוג תומך בצלמיות. באפשרותך להירשם באתר Gravatar.